جالب است ۰
رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای امریکایی خود، تمدید آتش‌بس در منطقه را تحولی مثبت توصیف کرد و بر تداوم حمایت انقره از ابتکارات سازنده برای حل اختلافات و حفظ ثبات منطقه تأکید کرد.
اردوغان در گفت‌وگو با ترامپ: تمدید آتش‌بس، گامی مثبت برای کاهش تنش‌هاست
به گزارش خبرگزاری جمهور، نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه چهارشنبه‌شب اعلام کرد رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، تمدید آتش‌بس در منطقه را اقدامی مثبت در مسیر کاهش تنش‌ها ارزیابی کرده است.
 
به گزارش شبکه روسیا الیوم، در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف درباره روابط دوجانبه میان ترکیه و امریکا، همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.
 
اردوغان در این تماس با اشاره به تداوم آتش‌بس در منطقه، اظهار داشت که همچنان به دستیابی به راه‌حلی منطقی و قابل‌قبول برای اختلافات موجود امیدوار است. وی همچنین تأکید کرد که ترکیه به حمایت از ابتکارات سازنده و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران‌ها ادامه خواهد داد.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو، برقراری ثبات در سوریه را دستاوردی مهم برای کل منطقه دانست و تصریح کرد حمایت انقره از دولت دمشق بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
 
وی همچنین نسبت به احتمال تشدید بحران در لبنان هشدار داد و بر ضرورت جلوگیری از وخامت اوضاع در این کشور تأکید کرد.
 
اردوغان در پایان اعلام کرد مقدمات برگزاری اجلاس سران ناتو در انقره در حال انجام است.
 
‌خبرگزاری جمهور- امور بین‌الملل 
https://jomhornews.com/vdcizraz5t1a352.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار