منابع دیپلماتیک در اسلامآباد از سفر دوباره و غیرمنتظره وزیر داخله پاکستان به تهران خبر میدهند؛ سفری که تنها چند روز پس از دیدارهای رسمی او با مقامات ارشد ایرانی انجام میشود و از اهمیت ویژه آن حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری جمهور،منابع آگاه دیپلماتیک در اسلامآباد اعلام کردند که سید محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، برای دومین بار در کمتر از یک هفته راهی تهران شده است؛ سفری که از سوی ناظران سیاسی و دیپلماتیک، حامل پیامها و رایزنیهای فوری میان دو کشور ارزیابی میشود.
محسن نقوی در سفر پیشین خود به تهران با جمعی از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، از جمله رئیسجمهور، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر داخله ایران دیدار و گفتوگو کرده بود.
محور این دیدارها مسائل دوجانبه، همکاریهای امنیتی و تحولات منطقهای عنوان شده بود.
اکنون تکرار این سفر در فاصلهای کوتاه، گمانهزنیها درباره وجود یک مأموریت ویژه و فوری را افزایش داده است. با این حال، مقامهای رسمی دو کشور تاکنون جزئیات بیشتری درباره دستورکار سفر جدید وزیر داخله پاکستان منتشر نکردهاند.