جالب است ۰
جمعی از کودکان و دانش‌آموزان ولایت بلخ در گردهمایی فرهنگی «از میناب تا مزارشریف» با خانواده‌های کودکان کشته‌شده در حملات اخیر به ایران ابراز همدردی و همبستگی کردند.
گردهمایی «از میناب تا مزارشریف»؛ دانش‌آموزان بلخ با کودکان قربانی حملات علیه ایران ابراز همدردی کردند
به گزارش خبرگزاری جمهور، در ادامه ابراز همدلی شماری از شهروندان افغانستان با قربانیان حملات اخیر علیه ایران، جمعی از کودکان و دانش‌آموزان ولایت بلخ در شهر مزارشریف با برگزاری برنامه‌ای فرهنگی، یاد کودکان کشته‌شده مکتب میناب را گرامی داشتند.
 
این گردهمایی با عنوان «از میناب تا مزارشریف» برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن با قرائت دل‌نوشته‌ها، دکلمه‌ها و اجرای سرودهای همدردی، احساسات خود را نسبت به قربانیان کودک این رویداد ابراز کردند. همچنین تصاویری از پیامدهای حملات موشکی علیه مکتب میناب در محل برنامه به نمایش گذاشته شد.
 
در این مراسم، شماری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. احمدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف، با گرامی‌داشت یاد قربانیان این رویداد، از ابراز همدردی مردم افغانستان، به‌ویژه کودکان و دانش‌آموزان، قدردانی کرد.
 
همچنین سیدروح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، در سخنانی حمله به کودکان را «جنایت آشکار جنگی» توصیف کرد و گفت که کارنامه امریکا و اسرائیل «مملو از نمونه‌های کودک‌کشی و نسل‌کشی» است.
 
او با اشاره به کشته‌شدن بیش از ۱۶۰ کودک در حملات اخیر علیه ایران، این رویدادها را یادآور «فرهنگ عاشورا» دانست و افزود که همان‌گونه که در واقعه کربلا کودکان نیز قربانی شدند، امروز نیز کودکان میناب نمادی از مظلومیت و مقاومت به شمار می‌روند.
 
حسینی همچنین با اشاره به حمله خونین به مکتب سیدالشهدا در کابل، تأکید کرد که بسیاری از ناامنی‌ها و بحران‌های منطقه نتیجه سیاست‌های مداخله‌گرایانه امریکا است و ملت‌های مسلمان در برابر این سیاست‌ها ایستادگی کرده‌اند.
 
در پایان این برنامه، نمایشگاهی به یاد کودکان قربانی میناب برگزار شد و به یاد آنان، کیف‌های مکتب صورتی‌رنگ به دانش‌آموزان شرکت‌کننده اهدا شد.
 
خبرگزاری جمهور 
https://jomhornews.com/vdcji8evtuqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار